Wtrysk w fazie ciekłej VIALLE LIQUID SI

Wtrysk w fazie ciekłej VIALLE LIQUID SI

TECHNOLOGIA PRZYSZŁOŚCI DOSTĘPNA JUŻ TERAZ

Piąta generacja instalacji gazowych wprowadza zupełnie nową jakość. System LPI firmy Vialle to zupełnie nowy układ zasilania samochodów gazem. Gaz dostarczany jest do zaworów ssących silnika w stanie ciekłym, a nie jak we wcześniejszych systemach-lotnym do układu dolotowego.LiquidSi (liquid smart injection) rozwija ideę wtrysku ciekłego, stawiając na jeszcze większą uniwersalność i prostotę montażu. Po pierwsze, system ma jedną wersję obsługującą silniki o liczbie cylindrów od 3 do 8. Ponadto, podłączenie sterownika (wyposażonego w zaawansowaną autoadaptację i rozbudowaną korekcję map) do instalacji elektrycznej wymaga wykonania tylko czterech połączeń lutowanych, wszystkie pozostałe przeprowadza się za pomocą kostek i szybkozłączek. Uproszczeń dokonano także po stronie zbiornika i montowanej na nim pompy gazu. Teraz możliwe jest zastosowanie dowolnego, standardowego zbiornika LPG, podczas gdy wcześniej konieczne były butle o specjalnej konstrukcji, uwzględniającej konieczność umieszczenia pomp wewnątrz. Ponadto, każdą pompę objęto gwarancją na 100 tys. km przebiegu.

Dzięki modułowemu rozwiązaniu systemy te są bardziej dostępne i uniwersalne.

Vialle, holenderski producent instalacji do zasilania pojazdów gazem, jest znaną w całym świecie firmą wiodącą prym w instalacjach LPG. Po latach badań i testów, Vialle stworzyło system wtrysku gazu o parametrach porównywalnych z najlepszymi rozwiązaniami wtrysku benzyny. System LPI może zostać zaadaptowany do wszystkich nowoczesnych silników z wtryskiem paliwa, oraz jest jedynym systemem który można zastosować do silników z turbo doładowaniem i przystosowanych do pracy na mieszance ubogiej. Jednocześnie nie powoduje on obniżenia osiągów samochodu.

W tej nowej technologii gaz płynny nie jest już odparowywany, lecz wtryskiwany w fazie ciekłej do kolektora dolotowego silnika. Efekt chłodzący rozprężanego gazu daje w efekcie wyższy stopień napełnienia cylindrów, a co za tym idzie wzrost mocy silnika. Nie jest to jedyny element odróżniający LPI od systemów niższych generacji. Zastosowano tu nowatorską strategię sterowania wtryskiem gazu. Wtryskiwacze gazowe LPI są zarządzane przez system sterowania wtryskiem benzyny samochodu. Metoda ta jest bardzo naturalna dla silnika oraz wykorzystuje wszystkie elementy technologii przewidziane przez producenta pojazdu. Wszystkie parametry pracy silnika są zachowane a samochód jest bardziej przyjazny dla środowiska.

O systemach 5 generacji powszechnie uważa się, że nie potrzebują układów lubryfikacji gniazd zaworowych, ponieważ rozprężanie LPG bezpośrednio w kolektorze dolotowym skutecznie obniża temperaturę w rejonie głowicy silnika. Jest jeszcze jedna korzyść, zawarte w paliwie gazowym frakcje olejowe, które w układach wtrysku gazu odparowanego odkładałyby się w postaci mazutu (smoły pogazowej) w reduktorze i wtryskiwaczach, tutaj dostają się razem z gazem do cylindrów, gdzie po spaleniu tworzą osadzające się na powierzchni grzybków zaworów i gniazd związki ochronne. Efekt intercoolera wywoływany przez rozprężany w kolektorze gaz, pochłaniający ciepło z otoczenia i schładzający powietrze zasysane do silnika to znana od dawna zaleta systemów wtrysku gazu w fazie ciekłej, nieobca także układowi LiquidSi.

Elementy charakteryzujące systemy Vialle:

  • Nie ma zauważalnej różnicy pomiędzy zasilaniem gazowym i benzynowym.
  • Nie ma straty mocy ani różnicy w elastyczności pojazdu- w wielu przypadkach moc i moment obrotowy wzrastają.
  • Przyśpieszenie na zasilaniu gazowym jest takie jak na benzynowym, lub lepsze. Samochód nie wymaga dodatkowej regulacji w trakcie eksploatacji.
  • Nie ma ryzyka cofnięcia się płomienia w układzie dolotowym, czego nie można wykluczyć w układach z zastosowaniem parownika.
  • System wtrysku gazu w fazie ciekłej jest absolutnie niezależny od warunków atmosferycznych.

Dobór wielkości wtryskiwaczy

injector

Udostępnij ten post

Komentarzy (3)

  • Marek Biały Reply

    Chcę zachecić tych ktorzy się zastanawiają czy wydac 4500zł na tą instalację.Powiem :absolutnie tak.A dlaczego?Bo moge coś o niej powiedzieć gdyż mam ją 1,5roku w Suzuki liana 1.6b,2007r.Jest taka jak tu opisano.chodzi bezawaryjnie,nie ma przeglądow(kasa w kieszeni)nawet po założeniu,nie ma filtrow i innych form obsługi i wymiany.Przy tych cenach gazu to tylko lac i jeżdzic.Nadaje się do aut(jak moje)gdzie nie polecaja gazu bo np.zawory sa nie utwardone dostatecznie.Np. silniki toyoty itp.auto ma moc powiem chyba większą niż na benzynie.polecam bo warto!!

    czerwiec 23, 2016 at 7:34 pm
  • Rozwora Krzysztof Reply

    Witam jaki koszt jest takiej instalacji i czy jest montaż możliwy do BMW E39 4.4 V8 ?

    lipiec 14, 2016 at 7:16 pm
  • Sławek Reply

    Instalacja super większa moc auta nie śmierdzi gazem gdzie w przypadku innych instalacji czasami jedzie gazem ,szybko przełącza np.rano na gaz po ok 40sek. W zwykłych instalacja widziałem że jednak silnik dostaje w kość np po 5 latach zaczęły sączyć uszczelki,przy tej instalacji nic się nie dzieje .Sharan 2.0.

    grudzień 4, 2016 at 7:17 pm

Skomentuj Sławek Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *