BRC SEQUENT 24-11

BRC SEQUENT 24-11

SEQENT 24.11 jest najnowszym i zarazem najnowocześniejszym systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej powstałym na bazie doskonale znanego i sprawdzonego systemu SEQUENT 24 firmy BRC. Przeznaczony jest do samochodów 3 i 4 cylindrowych wyposażonych w sekwencyjny wtrysk benzyny.

sequent24

Głównym elementem SEQUENT 24.11 koordynującym i odpowiedzialnym za prawidłową pracę instalacji gazowej jest nowa centrala gazowa SQ 24.11 która poprzez odpowiednie oprogramowanie oraz bezpośrednią współpracę z ECU samochodu steruje procesem sekwencyjnego przełączania wtryskiwaczy gazowych. Centrala ta została wyposażona w nowe funkcje:
Funkcja VSR umożliwia dotryskiwanie małej dawki benzyny podczas jazdy na gazie. Funkcja ta ma na celu zabezpieczenie gniazd zaworowych przed wypaleniem w samochodach borykających się z tym problemem.

Funkcja Warm Up Injector umożliwiająca podgrzewanie wtryskiwaczy podczas pracy na benzynie przed pierwszym przełączeniem się na gaz – dotyczy to pracy na zimnym silniku.
Funkcja Start&Stop – stworzona z myślą o samochodach fabrycznie wyposażonych w funkcj STOP&GO. Umożliwia redukcję zużycia paliwa, oraz emisji spalin poprzez wyłączanie silnika podczas postoju na skrzyżowaniach i ponowne jego uruchomienie od razu na gazie.

Podobnie jak we wcześniejszych systemach BRC typu SEQUENT zastosowano listwę RAIL BRC, która zasila pod ciśnieniem najnowsze wtryskiwacze BRC. Wtryskiwacze BRC nowego typu cechuje bardzo duża dokładność i szybkość wtryskiwania gazu, te same wtryskiwacze sa stosowane w zestawach SEQENT P&D montowanych na liniach technologicznych w fabrycznie nowych samochodach. Dozowanie gazu odbywa się z maksymalną dokładnością, albowiem każdy wtryskiwacz obsługuje wyłącznie jeden cylinder. Otwarcie wtryskiwaczy gazowych i wtryskiwanie mieszanki odbywa się dokładnie w tym samym czasie jak w przypadku wtryskiwaczy benzynowych, które podczas jazdy na gazie zostają odłączone.

Reduktor Genius wyposażony jest w czujnik temperatury wody, którego wskazania umożliwiają automatyczną zmianę zasilania z benzyny na gaz po osiagnięciu odpowiedniej temperatury pracy silnika. Umieszczenie czujnika ciśnienia gazu w listwie RAIL umożliwia natychmiastową korektę ilości spalanego paliwa. Dzięki doskonałej integracji systemu gazowego z benzynowym, nie ma różnic pomiędzy jazdą na gazie a jazdą na benzynie.

Dodatkowo mamy pełną kontrolę nad emisją zanieczyszczeń poprzez zapewnienie optymalnych warunków pracy katalizatora – system spełnia normy emisji spalin EURO IV i V. Zamontowanie tego systemu, prócz korzyści finansowych w postaci zmniejszonych wydatków podczas tankowania, przyniesie również ulgę dla środowiska.

Opracował na podstawie materiałów firmy Czakram inż. Wojciech Gacek GC AUTOGAZ.

Udostępnij ten post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *